دیدبان نیشابور:معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: طی دو مرحله عملیات راهسازی ۴۵ کیلومتر از جاده های این استان با استفاده از فناوری جدید به روش میکروسرفیسینگ روکش آسفالت شد.
علیرضا خجسته افزود: سه سال پیش ۳۰ کیلومتر از جاده باغچه – نیشابور و امسال نیز ۱۵ کیلومتر از جاده های بجستان – فردوس و بجستان – گناباد با این روش روکش شده است.
وی گفت: در فناوری میکروسرویسینگ که سالهای متمادی در کشورهای صنعتی برای روکش آسفالت مورد استفاده قرار می گیرد از مصالح ریزدانه و کاملا شکسته و تمیز، فیلرهای معدنی، امولسیون قیر و افزودنیهای پلیمری استفاده می شود. هزینه این نوع روکش معادل ۳۰ درصد روش قدیمی روکش آسفالت است.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!


معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی عمر روکش آسفالت جدید را حداقل پنج سال عنوان و بیان کرد: امسال نیز روکش جاده های مهنه – فیض آباد به طول ۱۰ کیلومتر، فیض آباد – بجستان به طول ۱۵ کیلومتر و سه راهی مهنه – گناباد به طول ۳۰ کیلومتر از طریق این روش در حال اجرا است.
طی سالهای ۹۲ تا ۹۷ در طول پنج هزار و ۹۰ کیلومتر از راههای خراسان رضوی عملیات روکش، ترمیم و لکه گیری صورت گرفته است. همچنین طی چهار ماه نخست امسال ۵۰ کیلومتر راه در سطح استان با هزینه ۱۲۰میلیارد ریال روکش آسفالت شد.
خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که شش هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر راه روستایی است.