شاعر نیشابوری برگزیده یازدهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

دیدبان نیشابور: خدابخش صفادل شاعرپیشکسوت نیشابوری برگزیده یازدهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی و نخستین همایش آئین های عاشورایی در شهرستان قروه شد وبا معرفی نفرات برتر و تجلیل از برگزیدگان درمجتمع فردوسی به کار خود پایان داد.

مسئول فرهنگی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور اظهارکرد: یازدهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی با هدف انتقال فلسفه قیام عاشورا به نسل جوان و نوجوان و گسترش فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی به ویژه فرهنگ و هنر عاشورایی در سطح جامعه برگزار می گردد.

رمضانعلی بیات افزود: امام حسین (ع) الگویی بی همتا برای جامعه بشریت است و همه شهیدان راه این امام همام را در پیش گرفتند و رفتند و ما به چنین الگوهایی نیاز داریم و باید این الگوها در جهان معاصر بیش از پیش احیا و ماندگار شود.

وی خاطر نشان کرد: عاشورا، فلسفه و سبکی برای زندگی است و این عاشوراییان بودند که با اعتماد کامل راه رستگاری را در پیش گرفتند تا امروز برای همیشه حکمت عاشورا جاری باشد.

بیات یاد آورشد: در یازدهمین کنگره شعر عاشورایی قروه ۳۱۲ اثر از سراسر کشور در دو رده سنی بالای ۳۰ سال و زیر ۳۰ سال به بخش داوری رسیدند که در این بخش ۳ نفر برگزیده و ۴ شاعر هم شایسته تجلیل گردیدند.

وی عنوان کرد:داوران بخش شعر این دوره از کنگره را «بهروز سپید نامه»، «عبدالجبار کاکایی» و «افشین علا» عهده دار بودند که استاد «خدابخش صفادل» شاعر پیشکسوت نیشابوری در بخش بالای ۳۰ سال برگزیده شد.

مسئول فرهنگی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابورتصریح کرد: در پایان یازدهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی و نخستین همایش آئین های عاشورایی با حضور مسئولین کشور واستان از شاعران وهنرمندان برتر تجلیل بعمل آمد.

سیدباقرمیرعلمدار