دیدبان نیشابور:حکیم عمر خیّام نیشابوری، پیش‌گویِ زوالِ اقتدارِ جبّارانِ تاریخ است و امیدبخشِ مردمانی که زیرِ بارِ وزنِ چیزها، کمر خم کرده‌اند.
نماینده‌یِ مردم شهرستان‌های نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: حکیم عمر خیّام نیشابوری، پیش‌گویِ زوالِ اقتدارِ جبّارانِ تاریخ است و امیدبخشِ مردمانی که زیرِ بارِ وزنِ چیزها، کمر خم کرده‌اند. در پیش‌گوییِ خیّام، این مردمان‌اند که بر خرابه‌یِ کاخ‌ها، شادنوشی خواهند کرد.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!


دکتر حمید گرمابی افزود:خیّام، راویِ ناپایداری‌هاست و کیمیاگرِ لحظه‌ها؛ قدرِ زندگی را می‌شناسد و هیبتِ مرگ را به بازی می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: او می‌آموزانَد زندگی را باید چنان خوش گذراند که هیچ دریغ و حسرتی هنگامه‌یِ مرگ با آدمی همراه نمانَد. مرگ است که در مواجهه با اندیشه‌یِ خیّامی، حسرت به دل خواهد ماند.
گرمابی یاد آورشد:حکیمِ نیشابور، شرابِ آگاهی را از کوزه‌یِ تاریخ، به کامِ مردمان می‌ریزد. قرن‌هاست، مخاطبانِ اندیشه‌یِ خیّام، از باده‌یِ خودآگاهی، سرمست و سرخوش هستند.
وی عنوان کرد: ۲۸ اردی‌بهشت که در تقویمِ ملّی ایران به نام این دانشمندِ هندسه‌یِ حیاتِ بشر، نام‌گذاری شده، فرصتی‌ست برای بازخوانیِ آموزه‌های او و به کار بستن‌شان در زندگیِ امروزِ خویش است .
نماینده‌یِ مردم شهرستان‌های نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدوارم با نگاهی همه‌جانبه و دانش‌کارانه، ساحت‌های گوناگون اندیشه‌ی خیّام کاویده شده و در میدانی دور از “رفعِ تکلیف” این مهم به جای آورده شودمن این روز را به همه‌ی آزاداندیشان، شادباش گفته و “سِیرِ تقویمِ جلالی” زندگی‌ِ ایشان را بر مدارِ حالی خوب و خوش، آرزومندم.
سیدباقرمیرعلمدار