همزمان با ماه مبارک رمضان مسابقه قرآني ،تربيتي وحفظ سوره لقمان توسط دبيرخانه ويژه کانون هاي فرهنگي و هنري مساجداداره فرهنگ وارشاد اسلامي نيشابوربرگزار مي شود.

دیدبان نیشابور:معاون اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور اظهارکرد:بخش عمده‌ای از سوره لقمان به نصایح لقمان حکیم به فرزندش اختصاص دارد که هر پند و نصیحت آن می‌تواند برای ما در راستای سبک زندگی اجتماعی اسلامی و تربیت فرزند مفید واقع شود.
خلیل اله عراقی گفت: سوره لقمان به لحظات آموزه‌های خاص تربیتی و اجتماعی برجسته است. که باید در جامعه امروز بیش از پیش به آن توجه گردد.
وی خاطرنشان کرد:با توجه به صحبت‌های لقمان با فرزند می‌توان این درس را گرفت که بهترین راه تربیت فرزند و امر به معروف او گفت‌وگو است، موضوعی که متأسفانه امروزه در خانواده‌ها کمرنگ شده است و اعضای خانواده کمتر با یکدیگر ارتباط کلامی برقرار می‌کنند.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!


عراقی یاد آورشد:لقمان فرزندش را با واژه یَا بُنَیَّ(ای پسرک من) خطاب کرده است که نوعی لطافت و عواطف همراه با آن آمیخته شده که حتی همین سبک خطاب کردن فرزند نیز درس‌آموز است.
وی به سوره لقمان اشاره و عنوان کرد: در سوره لقمان بر نوع انتخاب واژه‌ها در گفت‌وگو با فرزندان ، محدوده اطاعت از والدین از نظر قرآن وتوصیه به نماز، صبر و پرهیز از فخرفروشی مورد تأکید قرآن قرار گرفته است.
عراقی اذعان کرد: مسابقه قرآنی وتربیتی سوره لقمان با اهتمام دبیرخانه ویژه کانون های فرهنگی و هنری مساجد وهمکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه آموزشی،پژوهشی نسیم زندگی طی ماه مبارک رمضان در تمام کانون های مسجد شهرستان برگزار گردیده و برای شرکت کنندگان در مسابقه کتبی جوایز ارزنده اهدا می گردد.
معاون اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور تصریح کرد: انتخاب واژه‌ها در گفت‌وگو با فرزند در سوره لقمان مورد تاکید است و همانطور که اشاره شد لقمان فرزندش را یَا بُنَیَّ ای پسرک من خطاب کرد که نشان می دهد در صحبت با فرزند باید عواطف و احساسات تجلی داشته و از سر مهر و محبت با فرزندمان سخن بگوییم.