مراسم راهپيمايی کاروان نمادین امام رضا(ع) در نیشابور برگزار شد.

دیدبان نیشابور:مراسم راهپیمایی کاروان نمادین امام رضا(ع) در نیشابور برگزار شد.
مراسم راهپیمایی کاروان نمادین امام رضا(ع) دهم تیرماه در نیشابور برگزار شد و این کاروان نمادین از مقبره بی‌بی شطیطه به سوی مسجد جامع شهرستان نیشابور حرکت کرد.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

در این مراسم حمید گرمابی، نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: جای تحقیق زیادی بر روی سفر امام رضا(ع) وجود دارد به خصوص برای ما ایرانی‌ها که حاصل این سفر برایمان بسیار مبارک و خوب بوده است و می‌توانیم زاویه های مختلف این سفر را روشن کنیم.
وی اضافه کرد: همه ما می‌دانیم که در آن مسیر چند هزار کیلومتری، این نیشابور بود که حدیث سلسله الذهب در آن گفته شد و نیشابوری‌های زیادی با قلمدان‌های مرصع منتظر ورود آن حضرت بودند که نشانگر بزرگ بودن نیشابور در آن زمان است.

همچنین جعفر مروارید، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم عنوان کرد: امام رضا(ع) در مسیر سفر با درایت خود موجی از اصلاحات اجتماعی و انسانی را رقم زدند و شاید گرانبهاترین هدیه برای ما حدیث سلسله الذهب باشد، زیرا سادگی این حدیث از سمتی و معنای عمیق آن از سمتی دیگر چنان این حدیث را ارزشمند کرده که از هر خزانه ثروتی ارزشمندتر است.

در ادامه هاجر چنارانی، نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: امام رضا(ع) از مدینه تا مرو راه زیادی پیمودند و توقف‌های زیادی داشتند اما فقط در نیشابور بود که ۹ روز اقامت داشتند.

همچنین احد آزادی‌خواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان این مراسم عنوان کرد: مامون عباسی در جریان حضور امام رضا(ع) در ایران، عمدا مسیرهایی را انتخاب کرد که عمدتا در آن مسیر کسی علاقه‌ای به حضرت نداشته باشد به همین خاطر هیچ شهری جز نیشابور افتخارآفرین نشد.
وی با بیان اینکه حدیث سلسله الذهب حدیثی متواتر بین علماست که حتی سنی ها هم آن حدیث را پذیرفتند، ابراز کرد: شما امروزه می‌بینید که در عراق، یمن و سوریه دشمنان ما آمریکا، اسرائیل و سعودی‌ها قصد اختلاف افکنی بین سنی و شیعه را دارند و این در حالی است که امام رضا(ع) ۱۲۰۰سال پیش از این‌ها با همبستگی میان شیعه و سنی به دهان صهیونیست‌ها زد.