دیدبان نیشابور:مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: دهیاران با ایجاد شرایط لازم برای اشتغال کاری کنند مردم در روستا ها ماندگار شوند.
محمدعلی همدمی نژاد ظهر سه شنبه در همایش روز دهیاران که در محل سالن اجتماعات فرمانداری فیروزه برگزار شد اظهار کرد: هدف از تشکیل دهیاری ها این است که تمام اختیارات روستاها را به مردم انتقال دهیم.
وی افزود: خوشبختانه دولت نگاه ویژه ای به روستا ها دارد  و اعتبار به دهیاری ها اختصاص پیدا می کند تا به عمران و آبادانی روستا ها بپردازند.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!


مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی ابراز کرد: اعتبارات کافی نیست اما دهیاران باید کاری کنند که مردم در روستا ها ماندگار شوند و اولین راه حل برای ماندگاری مردم اشتغال در روستاها است.
وی بیان کرد: دهیاران کارآفرینان روستاها را شناسایی و معرفی کنند تا از تسهیلات موجود در استان استفاده کنند.
همدمی نژاد اظهار کرد: استخدام دهیاران ممکن نیست و دهیاری هایی که جمعیت شان بالای ۱ هزار جمعیت داشته باشند تمام وقت می شوند.
وی ادامه داد: بر اساس هر سنوات ۲ درصد حقوق دهیاران اضافه می شود، متاسفانه خیلی از دهیاری های ما خطوط تلفن ندارند.
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی افزود: ما مشکلی در سال جاری داریم که تمام بودجه ها به صورت متمرکز به حساب دهیاران واریز می شود و دهیاران برای پروژه ها به کمک های مالی نیاز دارند که باید تلاش کنند بخش خصوصی را پای کار بیاورند.
وی گفت: در استان حدود ۵۰ ایستگاه آتش نشانی داریم که در تلاش هستیم این تعداد را افزایش دهیم.
منبع :خبر گزاری مهر