دیدبان نیشابور: رییس کمیسیون جذب مشارکت های اقتصادی و گردشگری شورای شهر نیشابور در جلسه گذشته این شورا در صحن علنی، به تشریح دغدغه مندی های پارلمان شهری در حفاظت از آثار تاریخی نیشابور پرداخت.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

محمد حسن زرندی در این جلسه گفت: واکنش شورا به خبر انتقال احتمالی آثار تاریخی نیشابور به مرکز استان در راستای دفاع از تاریخ و فرهنگ نیشابور انجام شده است.

وی با بیان اینکه هدف ما از طرح این موضوع در حقیقت حمایت از اداره میراث فرهنگی و گردشگری نیشابور است، اظهار داشت: توقع ما این است تا رییس این اداره آقای شریفان در واکنش به این موضوع صبر و حوصله بیشتری داشته باشند و بر اعصاب خود مسلط باشند.

این عضو پارلمان شهری نیشابور با اشاره به اینکه شورا و شهرداری در زمینه حمایت از آثار تاریخی نیشابور، آزمون خود را در مقام عمل پس داده اند، افزود: در همین راستا طی سال های 94 و 95 با تصمیم شورا مبلغ 100 میلیون تومان از سوی شهرداری برای تجهیز و آماده سازی موزه باستان شناسی نیشابور اختصاص یافت.

زرندی با بیان اینکه ما در راستای تأمین منافع شهروندان با کسی تعارف نداریم، تصریح کرد: توقع ما این است تا اداره میراث فرهنگی پیش از تعطیلی موزه که ادعا می شود به طور موقت و برای انبارگردانی بوده است، موضوع را به صورت شفاف به همه اطلاع می داد.

گفتنی است اعضای شورای شهر نیشابور هفته گذشته در واکنش به تعطیلی موزه باستان شناسی نیشابور و خبر انتقال احتمالی اشیای تاریخی این موزه به مرکز استان، با تصویب طرحی دو فوریتی با این اقدام مخالفت کردند.

 

🌐 #دیدبان_نیشابور

🆔 https://t.me/joinchat/AAAAAFHOwrDIkDfJSE8_9A