نیشابور مولد باشگاه های کتابخوانی در کشور شد

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

همایش «چهل جشن کتاب ، چهل شهر ، چهل نویسنده » با حضور پرشور علاقمندان ،باشگاههای کتابخوانی و مسئولین در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور برگزار شد.

معاون استاندار و فرماندار نیشابوردر همایش «چهل جشن کتاب ، چهل شهر و چهل نویسنده » اظهارکرد : نیشابور مولد باشگاه های کتابخوانی در کشور شد که با پایتختی کتاب در این شهر شکل گرفت و هم اکنون در اکثر شهرهای کشور در حال فعالیت است این باشگاه های کتابخوانی باعث گردیده است که کودکان و نوجوانان ما کتابها را بخوانند و بر اساس آن بنویسند ، فیلم بسازند و کارهای فکری وعلمی انجام دهند .

سعید شیبانی گفت: هویت فرهنگی نیشابور توسط کتاب و شخصیت های بزرگ تاریخ ثبت شده است ، پایتختی کتاب نیشابور رونقی به نیشابور و کتابخوانی داد و نویسندگان ، انجمن های ادبی ، سمن های زیادی تشکیل شد که پرتلاش باعث گردید اثر بخشی کتاب در این شهرستان بیشتر شود .

وی خاطرنشان کرد:باشگا ه های کتابخوانی هم اکنون در همه جا اعم از مدارس ، مساجد و …تشکیل شده است که باعث مطالعه و بحث درباره کتاب،چرخش کتاب در میان همسالان، ارتباط با نویسنده، برقراری ارتباط مستقیم میان نویسندگان کودک و نوجوان با خوانندگان شده است.

شیبانی یادآورشد:همایش چهل جشن کتاب ، چهل شهر و چهل نویسنده کار ارزشمندی است که توسط مسئولین شهرستان با حضور نویسندگان مطرح کشور واستقبال خوب در نیشابور برپا گردیده است .

نماینده عالی دولت در نیشابور تاکیدکرد:من از همه مسئولین می خواهم با تمام توان کار جام باشگاه های کتابخوانی را پیگیری و حفظ کنند چرا که باعث خواهد شد کودکان و نوجوانان ما با تفکر و علم بیشتر بزرگ شوند و در آینده اهل کتاب شوند و ما هر گونه حمایتی را از باشگاه های کتابخوانی خواهیم کرد .

این مقام مسئول افزود:بهترین کار انجام کار گروهی در بحث کتاب و کتابخوانی است چرا که باعث می شود بزرگان و فرزندانشان به کتاب و کتابخوانی درمنازل نیز رجوع کنند .

نایب رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیشابور تصریح کرد:در حوزه کتاب و کتابخوانی بیشترین تلاش را همین کودکان و نوجوانان پاک و زلال ما انجام می دهندو امسال که شعار سال هفته کتاب و کتابخوانی (( حال خوش خواندن است )) همه باید آماده کتاب خواندن شوند چرا که حال خوش باخواندن کتاب و دل خوش با حس خوب کتابخوانی به وجود خواهد آمد .

در این مراسم دکتر جعفر توزنده جانی و مریم اسلامی نویسندگان شهیر کشور که خود اصالتا نیشابوری هستند حضور یافتند و با خواندن شعر و قصه گرمای خاصی به جشن کتاب ، چهل شهر و چهل نویسنده دادند .

در پایان نیز از ۱۲ فعال حوزه کتاب و کتابخوانی شهرستان نیشابور با اهتمام اداره فرهنگ وارشاد اسلامی وحضور مسئولین از جمله معاونت استاندار وفرماندار-آموزش وپرورش- فرهنگ وارشاد اسلامی _ شورای اسلامی شهر- سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری- اداره کتابخانه های عمومی – کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان- انجمن سینمای جوان- اداره بهزیستی – اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری – انجمن کتاب پرواز سیمرغ واتحادیه کتابفروشان نیشابور تجلیل شد.

سیدباقرمیرعلمدار