دو متهم به کلاهبرداری یک میلیارد ریالی در شهرستان نیشابور شناسایی و دستگیر شدند.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

سرهنگ حسین دهقانپور فرمانده انتظامی نیشابور گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از وی با تعویض کارت عابربانک، پی گیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

او افزود: در بررسی اظهارات مالباخته مشخص شد نامبرده به دلیل عدم آگاهی به منظور برداشت ۲ میلیون ریال از عابربانک از فردی درخواست کمک می‌کند که فرد سودجو با سوء استفاده از اعتماد شاکی، کارت بانکی را اخذ و پس از برداشت وجه نقد مبلغ را به همراه یک عدد کارت بانکی متعلق به شهروندی دیگر که از قبل آماده داشته تحویل و سپس از محل متواری می‌شود.

فرمانده نیروانتظامی نیشابور ادامه داد: در تحقیقات بعدی مشخص شد متهم به دلیل همراه داشتن کلیه مشخصات کارت بانکی و رمزدوم آن اقدام به ۲۰۰ میلیون ریال خرید وسایل و لوازم در سطح شهرستان داشته است.

دهقانپور بیان کرد: کارآگاهان دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی شهرستان در حین رسیدگی به پرونده متوجه شدند تاکنون شکایت‌های دیگری از سوی ۴ شهروند دیگر به پلیس آگاهی اعلام شده است.

او تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی در ادامه تحقیقات گسترده خود متهم سابقه داری را در مشهد شناسایی و پس از اخذ نیابت قضایی وی را در یک اقدام ضربتی دستگیر کردند.

فرمانده نیروانتظامی نیشابور تاکید کرد: متهم در بازجوئی‌های به عمل آمده و در مواجهه با مالباختگان تاکنون به ۵ فقره کلاهبرداری با این روش به ارزش یک میلیارد ریال با کمک و همدستی فرد دیگر اعتراف که دیگر همدست متهم نیز شناسایی و دستگیر شد.