محسن عظیمی‌نژاد رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور با اشاره به افزایش ۱۵ برابری تخت‌های آی. سی. یو در نیشابور، گفت: قبل از پاندمی کرونا نیاز کل بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور با ۱۰۰ کپسول اکسیژن و ۴ تخت آی سی یو داخلی تأمین می‌شد، اما با شروع بحران کرونا و افزایش شمار مبتلایان، تعداد تخت‌های آی. سی. یو به ۶۰ عدد افزایش‌یافته است.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

او افزود: با شروع فصل زمستان و رعایت نکردن شهروندان قطعاً این میزان نیز کافی نیست و باید افزایش پیدا کند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور با اشاره به اینکه هر تخت آی. سی. یو برای تجهیز نیازمند تشک مواج، مونیتور و ونتیلاتور است، بنابراین برای تجهیز هر تخت ICU نیازمند یک میلیارد تومان هزینه هستیم، ادامه داد: با اضافه شدن ۵۶ تخت ICU به ظرفیت بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور، کمک قابل توجهی از سوی وزارتخانه به دانشکده علوم پزشکی این شهرستان در تأمین هزینه‌ها و تجهیز ICU شده است.

عظیمی‌نژاد بابیان اینکه قبل از بحران کرونا ۱۰۰ کپسول اکسیژن جوابگوی نیاز شهروندان و بیمارستان بود، بیان کرد: در شرایط کنونی در بیمارستان ۲۲ بهمن حدود ۳۰۰ کپسول اکسیژن، یک دستگاه اکسیژن ساز، یک تانکر ۱۰ تنی اکسیژن و یک دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتر بر دقیقه موجود داریم، زیرا میزان نیاز اکسیژن مبتلایان به کرونا در نیشابور در هر دقیقه بین ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار لیتر افزایش‌یافته است.