آغاز طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز تهیه ، نگهداری و عرضه فرآورده های پروتئینی

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

همزمان با شروع طرح تشدید نظارت نوروزی و ماه مبارک رمضان و در راستای تامین امنیت غذایی صبح امروز قضات و رئیس دادگستری شهرستان نیشابور از قسمتهای مختلف کشتارگاه صنعتی دام این شهرستان بازدید نموده و در جلسه ای مشکلات ، نظرات و مطالبات مسئولین کشتارگاه را بررسی نمودند.


به گزارش خبرنگار آریا در نیشابور ،دکتر علی سلیمانی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور اظهار کرد: طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز تهیه ، نگهداری و عرضه فرآورده های پروتئینی و ارائه آماری از ارجاع تخلفات بهداشتی در سالهای گذشته به مراجع قضایی و کشتارهای غیر مجاز در حاشیه شهرها را مهمترین مشکل بهداشتی دامپزشکی دانست .

دکتر روح الله عموسلطانی مدیر کشتارگاه صنعتی دام نیشابور و نائب رئیس انجمن صنفی کشتارگاههای کشور تصمیمات استانی برای ارسال لاشه کشتاری به خارج استان ، مبلغ پائین عوارض خدمات کشتارگاهها ، اطاله دادرسی در بررسی شکایات و عدم تاثیر مجازات بازدارنده در برخورد با تخلفات بهداشتی را از دیگر چالشهای کشتارگاهها دانست .

ابراهیم زاده رئیس دادگستری نیشابور کفت: دو شعبه ویژه در دادگستری نیشابور برای پرونده های بهداشتی در نظر گرفته شده است که به تخلفات بهداشتی بصورت ویژه رسیدگی شود و در هنگام معرفی متخلف مستندات ، بیماریها و نوع تخلفات ذکر گردد تا عمق مسئله برای دستگاه قضایی روشن گردد و در تصمیمات کیفری موثر واقع شود .

حسین نژاد دادیار ویزه شعب رسیدگی به تخلفات بهداشتی خواستار پیگیری مطالب علاوه بر دادگستری از طریق صنوف اختصاصی شد و افزود : بعضی مواقع قانون اصناف از قانون دادگاهها بازدارنده تر است .