معاون رئیس سازمان ومدیر جهادکشاورزی نیشابور از قلع وقمع ۲۲ مورد دیوار کشی،بنای غیر مجاز،گود برداری،پی کنی،محوطه سازی،آلاچیق وحصار طبق قانون تبصره ۲ ماده ۱۰ حفظ کاربری اراضی کشاورزی وباغی درمسیر جاده باغروداین شهرستان خبر داد.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

معاون رئیس سازمان ومدیر جهادکشاورزی نیشابور اظهار کرد: در قالب یگان حفاظت اداره امور اراضی وطبق وظیفه ذاتی جهادکشاورزی ،تعداد۲۲ مورد دیوار کشی ، قطعه بندی و تفکیک اراضی غیر مجاز و تغییر کاربری در اراضی کشاورزی جاده باغرود که به صورت غیر قانونی وبدون مجوز احداث شده بود ، در معیت نیروی انتظامی وبا همکاری یگان حفاظت اداره منابع طبیعی وآبخیز داری این شهرستان قلع و قمع و تخریب وبه حالت اولیه اعاده شد.

علی مبارکی با اشاره به اینکه اجرای حکم قلع و قمع مربوط به زمین هایی بود که اطراف آن دیوارکشی شده بود ابراز کرد : با توجه به اینکه اجرای دیوار مانع از دید کارشناسان به داخل شده بود و افراد در داخل زمین ها مشغول ویلا سازی می شوند ، تمامی این ۲۲ موارد که به قطعات کوچکتر تفکیک ، قطعه بندی و تغییر کاربری کشاورزی شده بود قلع و قمع وحدود۲۲هزار و۳۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی وباغی رفع تصرف شد.

وی افزود:علی رغم تذکرها واخطارهای مکرر به شهروندان در نشریات ،رسانه های عمومی وپیام رسانها جهت استعلام در زمان خرید زمین کشاورزی وباغ ،متاسفانه عده ای سودجو باعث ضرر وزیان به افراد خریدار می شوند ومالکین جدید هم بدون توجه به استعلام لازمه از ادارات ومراجع ذی ربط ، سبب خسارت وخسران به خود می گردند.

مدیر جهادکشاورزی نیشابورازهمشهریان خواست تا با مشاهده تخلف تغییر کاربری اراضی کشاورزی وباغی با تماس به سامانه تلفنی ۱۳۱ جلوی تخلف افراد خاطی در همان ابتدای کار گرفته شود.

معاون رئیس سازمان ومدیر جهادکشاورزی نیشابور تصریح کرد: تخریب بناها وسازه های بدون مجوز درتمامی هفته ها ودر طی سال بدون وقفه ادامه خواهد داشت واین مدیریت با جدیت جلوی جولان سودجویان تغییرکاربری اراضی کشاورزی را خواهد گرفت وکسانی که مبادرت به این تخلف کرده باشند بدون اغماض طبق ضوابط وقوانین مربوطه برخورد خواهد شد.