فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور از شناسایی فردی که به روش “شمابرنده شدید” اقدام به کلاهبرداری ۱۵۴ میلیون ریالی از یک شهروند کرده بود خبر داد.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا نیشابور مبنی بر این که حدود مبلغ ۱۵۴ میلیون ریال وی با ترفند شما برنده شدید به سرقت رفته است کارشناسان پلیس فتا پی گیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ رضا علیزاده افزود : در بررسی های اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد فردی سودجو که دارای قدرت بیان بالایی بوده پس از تماس و کسب اعتماد و سوء استفاده از اعتماد شاکی به مشخصات بانکی وی دست پیدا کرده و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز اینترنتی از حساب وی کرده است.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: کارشناسان پلیس فتا با اشراف اطلاعاتی متهم را در یکی از استانهای کشور شناسایی و با دستور مقام قضائی مقداری از وجوه کلاهبرداری شده توقیف و پرونده به منظور دستگیری متهم به صورت نیابتی به دادسرای مربوطه ارسال شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور تصریح کرد: طمع و اعتماد بیجا زمنیه ساز بسیاری از مشکلات میباشد لذا شهروندان از قبول درخواست تلفنی افراد ناشناس مبنی بر انجام هرگونه عملیات بانکی از جمله انتقال وجه، ارائه رمز اول و دوم کارت عابر بانک، تغییر زبان دستگاه خودپرداز به انگلیسی و انجام تراکنش و … به بهانه برنده شدن در مسابقه ها و یا قرعه کشی های رادیویی و تلویزیونی خودداری کنند و در صورت مواجهه با این گونه تماس ها بدانید که موضوع خوش حسابی و برنده شدن جعلی بوده و موضوع را از طریق سایت اینترنتی فتا ناجا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ فوریت های سایبری تماس بگیرند.