معاون سازمان ومدیر جهادکشاورزی شهرستان نیشابور:

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

در حوزه کشاورزی شهرستان نیشابور ۱۳هزار و ۲۰۰هکتار آبیاری نوین انجام شده که حدود ۲۳درصد کل زمین‌های کشاورزی این شهرستان را شامل می‌شود و بدین‌ترتیب ۷۲۰میلیون‌ مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی شده است.

معاون سازمان ومدیر جهادکشاورزی شهرستان نیشابور در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد:بزرگترین تهدید حال وآینده کشاورزی نیشابور کم آبی است و باید فرهنگ صحیح استفاده از منابع آبی مورد توجه مردم وکشاورزان قرار گرفته ودر مصرف بهینه و صرفه جویی در آن حداکثر دقت را بکنند.

علی مبارکی افزود: براساس برآوردهای انجام شده ۷۰درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و امسال به خاطر کمبود برق چاه‌های کشاورزی نیشابور در حالت فوق‌العاده می باشد و خاموشی آن ها از سه روز در هفته به ۶ روز رسیده است.

وی خاطر نشان کرد:امسال تاکنون ۱۳۱/۰۹میلی‌متر بارندگی داشتیم و این‌ میزان در بلند مدت حدود ۲۲۶ میلیمتر بود که حدود ۴۱ممیز هفت دهم درصد کاهش داشته و امسال نسبت به پارسال ۳۳ درصد کاهش بارندگی داشتیم.

مبارکی یادآورشد:نیشابور تنها شهرستانی است که دارای مجمع خیرین آب است و به هر میزان دولت در بخش لایروبی قنوات سرمایه‌گذاری کند خیران به همان‌ میزان سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی عنوان کرد: در حوزه کشاورزی نیشابور ۱۳هزار و ۲۰۰هکتار آبیاری نوین انجام شده که حدود ۲۳درصد کل زمین‌های کشاورزی این شهرستان را شامل می‌شود و بدین‌ترتیب ۷۲۰میلیون‌ مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی شده است.

مبارکی ادامه داد: تغیر کاربری اراضی یکی از چالش‌های جهاد کشاورزی است و در این حوزه پارسال ۷۰۰اخطار و از ابتدای امسال ۲۷۵ اخطار صادر شده است و از این تعداد ۱۰۰فقره پرونده در دادگاه تشکیل شده و از ابتدای امسال ۷۲ مورد قلع‌و‌قمع ساخت‌‌وسازهای غیرمجاز انجام شده و تاکنون در حوزه تغییر کاربری‌ها ۱۵۰نفر روز برای کشاورزان دوره های آموزشی برگزار شده است.

معاون سازمان ومدیر جهادکشاورزی شهرستان نیشابور تصریح کرد: امسال ۲۱هزار و ۱۶۸ تن خرید تضمینی گندم داشتیم و این‌ میزان پارسال ۱۳هزار و ۵۵۰ تن بوده است و امسال میزان سن‌زدگی و آفات غلات نسبت به پارسال ۶۵درصد کاهش یافته که در کیفیت نان مؤثر است.

گفتنی است اصحاب رسانه شهرستان نیشابور از مجموعه پرورش شترمرغ زیبا دشت نیشابور بازدید کردند که این مجموعه شامل یکهزارو ۲۰۰قطعه شترمرغ پرواری ومولد است که با سنین مختلف پرورش وتولید می شوند.