دیدبان نیشابور:رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر نیشابور گفت: برداشت بیش از ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب در سال از چاه های نیشابور یک هشدار جدی برای ادامه حیات به شمار می رود.
احمد همت آبادی ظهر ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرایط مصرف آب در نیشابور به گونه ای است که ما تقریباً از مرز بحران عبور کرده ایم و باید به فکر راهکارهای عملیاتی برای جلوگیری از تشدید بیشتر این وضعیت باشیم.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

وی افزود: در حالی که سهم ما از بارندگی در کشور یک سوم میانگین جهانی است، شاهد مصرف سه برابری آب در مقایسه با میانگین جهانی هستیم.
عضو شورای اسلامی شهر نیشابور با بیان اینکه برداشت بیش از ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب در سال از چاه های نیشابور یک هشدار جدی برای ادامه حیات به شمار می رودگفت: در صورت تداوم این رویه و با توجه به حفر ۲۷۰۰ حلقه چاه شاهد نشست زمین خواهیم بود که این خود زنگ خطر دیگری برای شهروندان به شمار می رود.


وی ابراز کرد: طبیعتاً برای پیشگری از گسترش این معضل نیاز است تا برخی رفتارها و سیاست ها مورد بازنگری قرار گیرد.
همت آبادی تاکید کرد: برخورد جدی و بدون اغماض با متخلفان حوزه آب از جمله کشاورزان، صنعتگران، مدیران شهری و شهروندانی که در این خصوص تخلف می کنند نیز از دیگر راهکارهای اجرایی در این زمینه به شمار می رود که البته تشکیل واحد پلیس آب نیز در این خصوص می تواند موثر واقع شود.
وی با بیان اینکه سالانه شاهد مصرف ۳۰ میلیون متر مکعب آب در  نیشابور هستیم اظهار داشت: طبیعتاً موضوع تکمیل شبکه فاضلاب موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد . نکته مهمی که اخیراً مطرح شده انتخاب سرمایه گذار برای تکمیل شبکه فاضلاب و تصفیه آب و در قبال آن فروش آب به مدت ۲۵ سال توسط این سرمایه گذار است که به نظر می رسد لازم است این موضوع  مورد بازنگری قرار گرفته در مورد آن شفاف سازی لازم به عمل آید زیرا ما تجربه تلخی از قراردادهای بلند مدت داریم.
وی با اشاره به سرمایه گذاری حدود ۳۷۰ میلیارد تومانی برای اجرای این پروژه گفت: اگر ارزش و بهای فروش آب را به طور میانگین ۲۰۰۰ تومان به ازای هر متر مکعب در نظر بگیریم، برگشت سرمایه در طول ۱۰ سال اتفاق خواهد افتاد و ۱۵ سال بعد از آن سود خالصی نصیب مجری این پروژه خواهد شد.مهر