بنده به‌دنبال این بودم که ماشین را بفروشم و تبدیل به دو ماشین کنم.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

«علی جدی» نماینده شیروان درباره حاشیه های بوجود امده درخصوص تحویل خودروی دنا پلاس اتومات صفر به نمایندگان مجلس می‌گوید:

بنده خودروی دنا پلاس را تحویل گرفته‌ام، زیرا نماینده را محق این امکان میدانم.

وی افزود:در حال حاضر ۹ نفر بطور مستقیم با من کار می‌کنند که ۵ نفر آنها درشهرستان مشغول و ۴نفر دیگر در تهران فعالیت دارند.
گاهی برای اینکه این افراد را برای پیگیری کاری به محلی بفرستم یا ماشین شخصی خودم را تحویل آنها می‌دهم یا گاهی آنها از ماشین شخصی خود استفاده میکنند.

نایب‌رییس کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد:بنده ۳دفتر برای پیگیری امور مردم در شیروان،بجنورد و تهران دارم.
به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت مراجعه مردم به دفاتر نمایندگان در مجلس،مجبور شدیم سه دفتر را فعال کنیم تاپیگیر امور مراجعه‌کنندگان باشیم.
به تبع همین ملاقات‌ها باید کلی رفت و آمد داشته باشیم،حال باید پرسید موضوع عجیبی است که ماشینی به نماینده تحویل شود؟

جدی اظهار داشت:در حال حاضر امکانات یک بخشدار از یک نماینده به‌مراتب بیشتر است،ولی عده‌ای حالا که خودرویی به نماینده تحویل شده است روی به فضاسازی‌های منفی آورده‌اند که من معتقدم برخی از این فضاسازیها از سوی دولت است،چون میخواهد با این کار نقش ضعیف مدیریتی خود رامخفی کند.

خرید اقساط دناپلاس با سود ۱۲ میلیون تومانی

وی گفت:خودرو ۲۹۲میلیون تومانی تحویل نماینده شده است که ایران خودرو بابت قسط‌هایی که خواهیم داد، ۱۲ میلیون هم سود خواهد گرفت که در مجموع ماشین دنا پلاس برای ما ۳۰۴ میلیون تومان درمی‌آید.

ما یک بخشی از این پول را باید به مجلس قسط دهیم و یه بخش دیگر آن را به ایران خودرو
از طرفی ماشین را تا یک سال نمی‌شودفروخت، چون به‌نام مجلس است.
بنده به‌دنبال این بودم که ماشین را بفروشم و تبدیل به دو ماشین کنم و یک ماشین را در اختیار دفتر تهران و ماشین دیگر را در اختیار دفتر شهرستان بگذارم که امور را بهتر اداره کنم که فعلاً با به‌نام خوردن خودرو به اسم مجلس این کار امکان‌پذیر نیست.

جدی در پایان خاطرنشان کرد:جالب است در دوره‌های گذشته مجلس به نمایندگان خودرو‌هایی مثل #ویتارا، #سراتو و #لندکروز دادند،اما حاشیه‌ای درست نشد،اما امروز که مجلس انقلابی خودروی ایرانی گرفته این همه سر و صدا به‌پا کردند.

من حاضربودم مجلس خودرو با راننده میداد وهزینه‌های ماشین را هم پرداخت میکرد و پس از ۴ سال خودرو را از ما میگرفت،ولی حالا که این امکان داده نمیشود نیاز است خودرویی به ما داده شود ضمن اینکه وقتی این خودرو را تحویل گرفتیم نه میتوانیم از سیستم موتور پول مجلس استفاده کنیم و نه مبلغی بابت حمل و نقل به فیش حقوقی ما اضافه خواهد شد.

مجلس یازدهم بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاده است، این بار به دلیل خودروی «دناپلاس».تحویل خودرویی با رانت، قیمت دولتی و بصورت اقساطی

⁉️اما ماجرا از چه قرار است؟

طبق سنت هر دوره مجلس، در همان هفته و ماه‌های آغاز به‌کار نمایندگان راه ‌یافته به خانه ملت، مبلغی به‌عنوان ودیعه مسکن و خودرویی به‌صورت قسطی تحویل آن‌ها می‌شود، از این‌رو برای نمایندگان این دوره ۲۰۰ میلیون تومان به‌عنوان ودیعه مسکن درنظر گرفته شد و همچنین برای تامین خودروی نمایندگان نیز فرمی به آن‌ها تولید داده شد تا یکی از سه گزینه استفاده از خودروی مجلس با راننده و کسر هزینه‌ها از حقوق نماینده، تحویل امانی خودروی صفر (پارس) به نماینده و عودت آن به مجلس در پایان نمایندگی و کسر ماهانه ۵ میلیون از هزینه‌های دفتری نماینده و فروش اقساطی یک خودروی صفر به نماینده (دنا پلاس یا پارس) که قسط آن از دریافتی ماهانه کسر شود.

اکنون در حالی چنین رویکردی در مجلس یازدهم در دستور کار قرار گرفته است که آن‌ها خود را انقلابی می‌دانند و چه پیش از انتخابات و چه پس از حضور در مجلس، متعدداً و مکرراً شعار رفع مشکلات اقتصادی جامعه و معیشتی مردم را سر داده و می‌دهند.

قرار است خودرویی که در بازار آزاد بیش از ۶۰۰ میلیون تومان خرید و فروش میشود،با قیمت حدود ۳۰۰ میلیون و به صورت اقساط به نمایندگان مجلس تحویل داده شود.

حال زیر فشار افکار عمومی و رسانه‌ای که چند روزی است بر سر ماجرای #دناپلاس به راه افتاده چند تن از نمایندگان مثل روح‌الله ایزدخواه، نماینده تهران و غلامرضا منتظری، نماینده گرگان از گرفتن خودروی #دناپلاساتومات انصراف دادند و به‌نظر می‌رسد موج انصراف‌ها در روز‌های آتی هم شدت پیدا کند.

در مقابل برخی از نمایندگان نه تنها از دریافت خودرو با این شرایط انصراف ندادند بلکه اعلام کردند خواستار ماشین شاسی بلند هستند و این جریان به راه افتاده علیه مجلس از سوی دولت اداره می‌شود.

این در حالیست که بازار خودرو در ایران نابسامان است،مردم برای خرید خودرو به قیمت دولتی ماه‌ها باید در انتظار بمانند و یا در قرعه کشی با شرایط و محدودیت‌های سفت و سخت شرکت کنند.